Délegyháza

Önkormányzat

Üdvözöllek Délegyháza fórumán!

Árulj el néhány érdekességet magadról, mutatkozz be a fórum többi tagja előtt.
Minden régi és új tagunknak jó fórumozást kívánunk!

Téma: Pályázatok Óvoda, Mária Ház, Ivóvíz

Pályázatok Óvoda, Mária Ház, Ivóvíz 2013 dec. 09 21:24 #1244

  • Stratos
  • Stratos profilkép
  • TÁVOL
  • Vérprofi Fórumozó
  • Hozzászólások: 165
  • Köszönetek: 40
  • Karma: 24
Én ezt a hozzáállást tényleg nem értem:

Riebl_valasz_3.JPG


Nyilván nem betekinteni szeretnék , hanem érdemi információhoz jutni, amely benne van az általam kért durva túlzással 100 oldalnyi anyagban.

Hja és hogy miért? Mert jogom van hozzá azért!

5. közérdekű adat: az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a hatáskörre, illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre, annak eredményességére is kiterjedő értékelésére, a birtokolt adatfajtákra és a működést szabályozó jogszabályokra, valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat;

A Tisztelt Polgármester Úr által becitált 27-es paragrafus:
27. § (1) A közérdekű vagy közérdekből nyilvános adat nem ismerhető meg, ha az a minősített adat védelméről szóló törvény szerinti minősített adat.
(2) A közérdekű és közérdekből nyilvános adatok megismeréséhez való jogot - az adatfajták meghatározásával - törvény
a) honvédelmi érdekből;
b) nemzetbiztonsági érdekből;
c) bűncselekmények üldözése vagy megelőzése érdekében;
d) környezet- vagy természetvédelmi érdekből;
e) központi pénzügyi vagy devizapolitikai érdekből;
f) külügyi kapcsolatokra, nemzetközi szervezetekkel való kapcsolatokra tekintettel;
g) bírósági vagy közigazgatási hatósági eljárásra tekintettel;
h) a szellemi tulajdonhoz fűződő jogra tekintettel
korlátozhatja.
(3) Az üzleti titok megismerésére a Polgári Törvénykönyvben foglaltak az irányadók.
(4) A közérdekű adatok megismerése korlátozható uniós jogi aktus alapján az Európai Unió jelentős pénzügy- vagy gazdaságpolitikai érdekére tekintettel, beleértve a monetáris, a költségvetési és az adópolitikai érdeket is.
(5) A közfeladatot ellátó szerv feladat- és hatáskörébe tartozó döntés meghozatalára irányuló eljárás során készített vagy rögzített, a döntés megalapozását szolgáló adat a keletkezésétől számított tíz évig nem nyilvános. Ezen adatok megismerését - az adat megismeréséhez és a megismerhetőség kizárásához fűződő közérdek súlyának mérlegelésével - az azt kezelő szerv vezetője engedélyezheti.
(6) A döntés megalapozását szolgáló adat megismerésére irányuló igény - az (5) bekezdésben meghatározott időtartamon belül - a döntés meghozatalát követően akkor utasítható el, ha az adat megismerése a közfeladatot ellátó szerv törvényes működési rendjét vagy feladat- és hatáskörének illetéktelen külső befolyástól mentes ellátását, így különösen az adatot keletkeztető álláspontjának a döntések előkészítése során történő szabad kifejtését veszélyeztetné.

Jé az alkotmánybíróság is állásfoglalt: A közérdekű adatok nyilvánosságához való joggal kapcsolatos általános alapjog-korlátozási kritériumokon túl a döntés-előkészítő adatok nyilvánosságának szabályozásával kapcsolatban az Alkotmánybíróság – a 12/2004. (IV. 7.) AB határozatban vizsgált szabályozással szembeni kifogások alapján – további követelményeket támasztott.

Így a testület kimondta, hogy különbséget kell tenni a nyilvánosságnak a döntéshozatalt megelőző, illetve azt követő korlátozása között. A közérdekű adatok nyilvánosságának korlátozása csak akkor alkotmányos, ha az nem csupán formális szempontokon nyugszik, hanem a korlátozással szemben tartalmi követelmények is érvényesülnek, és a korlátozás csak addig marad fenn, amíg azt a tartalmi követelmények indokolják. A közérdekű adatok nyilvánosságának korlátozását azonnal meg kell szüntetni, ha a korlátozást ezek a tartalmi követelmények már nem indokolják. A közérdekű adatokhoz való hozzáférésnek a döntés-előkészítés érdekében történő korlátozása az ügyekkel összefüggő iratok többségében a döntés meghozatalával pedig már nem indokolt. Ettől kezdve a döntés-előkészítéssel kapcsolatos adatok nyilvánosságra kerülése már nem akadálya a köztisztviselői munka színvonalának, hatékonyságának és befolyásmentességének. A döntés-előkészítéssel kapcsolatos anyagok nyilvánossága már nem hátráltatja a köztisztviselőket a feladataik teljesítésében. A döntéshozatalt követően tehát előtérbe kerül az átlátható, korrupciómentes, társadalmilag kontrollált közigazgatás kialakításával és a közigazgatás által gyűjtött információ újrafelhasználásával szembeni igény.
Utolsó szerkesztés: 2013 dec. 09 22:00 Írta: Stratos.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: banditera

Pályázatok Óvoda, Mária Ház, Ivóvíz 2013 dec. 05 19:20 #1242

  • Stratos
  • Stratos profilkép
  • TÁVOL
  • Vérprofi Fórumozó
  • Hozzászólások: 165
  • Köszönetek: 40
  • Karma: 24
Tisztelt Érdeklődők!

Íme így működteti a "Demokráciát " dr. Riebl Antal Délegyházán:

Tisztelt Dr. Riebl Antal Polgármester Úr!

Az alábbi közérdekű adatigényléssel fordulok a Tisztelt Önkormányzathoz:

Kérem hogy részemre elektronikus úton átküldeni szíveskedjen az alábbi az Önkormányzat által támogatásra benyújtott pályázatokhoz kapcsolódó összes támogatási szerződés tervezetet és mellékleteit illetve összes létrejött támogatási szerződéseket és azok mellékleteit beleértve a szerződésmódosításokat és azok mellékleteit. Kifejezetten kérem, hogy az alábbi mellékleteket mind a szerződés tervezetekhez, szerződésmódosításokhoz mind pedig a szerződésekhez mellékelni szíveskedjenek:

– A Projekt elszámolható költségei
– Elszámolható költségek részletezése
– A Projekt számszerűsíthető eredményei

1. KMOP 4.6.1/B-09 Közoktatási intézmények beruházásainak támogatása "A Délegyházi Napköziotthonos Óvoda komplex fejlesztése"

2.KMOP-5.2.1/A-09-2009-0031 számú "Mária közösségi és kulturális ház..." Ettől a szerződéstől az Önkormányzat elállt. Kérem, hogy az elállásról szóló nyilatkozatot is csatolják.

3.KEOP 1.3.0/09-11 Ivóvízminőség javítása "Délegyháza Község Ivóvízminőség javítása"

Kérem, hogy adatigénylésemet elektronikus úton teljesítsék a támogató vagy közreműködő szervezet által az Önkormányzat részére elektronikusan megküldött szerződések és szerződéstervezetek digitális PDF formátumú fájljainak elektronikus levél mellékletben történő megküldésével.

Köszönettel Révai Csaba

Válasz_1 Kép
Riebl_valasz_1.JPG


Tisztelt Polgármester Úr!

A közreműködő szervezet által az önkormányzat részére elektronikus formában aláírás céljából megküldött, de alá nem írt támogatási szerződés is közérdekű adat. Önnek e tárgykörben nincs minősítési joga. Az adat megtagadása esetén bírósághoz fordulok..

Továbbá, kérem adja meg, hogy a kért szerződések és a kért mellékletek hány A4 oldalt jelentenek amelynek szkennelése olyan aránytalanul nagy teher az önkormányzat automata szkennerének segítségével?

Köszönettel Révai Csaba

Válasz_2 Kép
Riebl_valasz_2.JPG


dr Riebl Antal megfellebbezhetetlen érvei :
Riebl_valasz_2_kep.JPG


Tisztelt Polgármester Úr!

Félrevezető válaszlevelét nem tudom elfogadni, viszont köszönöm, mert kifejezetten jól demonstrálja az Ön hozzáállását a nyilvánossághoz és a demokráciához!
Közérdekű adatigényemet továbbra is fenntartom.

Kérem Önt, hogy a válaszlevelében Ön által "munkaanyagnak" nyilvánított szerződés tervezetekre vonatkozó elutasítását alátámasztó jogszabályi környezetet behivatkozni szíveskedjen, különös tekintettel arra, hogy mely törvény, rendelet mely pontja szerint nyilvánította a kért dokumentumokat munkaanyagnak, illetőleg mely törvény mely pontja alapján gondolja, hogy ezen szerződéstervezetek kiadását mely törvény, rendelet mely pontja alapján utasítja el.
Továbbá nem gondolom, hogy az Ön beosztottai és Ön ne lennének tisztában azzal, hogy a támogatási szerződések, illetve mellékleteik milyen terjedelműek.

Mindenesetre, kikerestem Önnek és kis csapatának az támogató NFU honlapján lévő támogatási szerződés mintákat, melyek alapján könnyen be tudják azonosítani adatkérelmem tárgyát.(lásd csatolt mellékletek) melyből kitűnik, hogy a szerződések a KMOP-s pályázatok esetében a kötelezően csatolt mellékletekkel 17-20 oldalasak a KEOP esetében pedig 33 oldalasak. Feltöltött adattartalom esetén sem haladják meg jelentősen ezt az oldalszámot.

Tehát még egyszer és utoljára lehetőséget kívánok Önnek biztosítani hogy a vonatkozó törvénynek megfelelően közérdekű adatigényemre válaszoljon. (lásd 1. levelem)
Utolsó szerkesztés: 2013 dec. 05 20:18 Írta: Stratos. Indoklás: Lemaradt kép.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: banditera
Oldalmegjelenítési idő: 0.161 másodperc

SJ Sticky Any Module

Széchenyi Terv Plusz logó

Keresés

Bejelentkezés

A regisztrációval Ön elfogadja a regisztrált felhasználókra vonatkozó szabályokat, melyet a Fórum oldal, Szabályzat fülre klikkelve olvashat el.

Közadattár

ISO 14001

Környezetvédelem

Délegyháza környezetvédelmi programja

Copyright © 2013. All Rights Reserved.