Délegyháza

Önkormányzat

Lakcímügyintézés

Lakcímbejelentés és kapcsolódó népesség-nyilvántartási ügyek

 

 

Lakcímügyintézés

 

Az eljárásra vonatkozó jogszabályok

  • a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény
  • a hivatalos iratok kézbesítésének egyszerűsítéséről szóló 43/1953. (VIII.20.) MT rendelet
  • a személyes adatok védelméről és közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény
  • az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
  • a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény
  • a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény végrehajtására kiadott 146/1993. (X.26.) Kormányrendelet.
  • a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásából teljesített adatszolgáltatásért, a kapcsolatfelvétel céljából való megkeresésért, valamint értesítésért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjról szóló 16/2007. (III.13.) IRM-MeHVM együttes rendelet

 

 

A lakcímigazolvány

 

A lakcímigazolvány közhitelűen igazolja a polgár személyi azonosítóját és bejelentett lakcímét. Tájékoztatás céljából a 14. életévét be nem töltött kiskorú esetében – a törvényes képviselő kérelmére - tartalmazza a törvényes képviselőinek nevét és a kiállítás időpontja szerinti telefonszámát is.

 

Lakcímigazolványt a lakóhely, vagy tartózkodási hely szerint illetékes okmányirodában lehet kérni. Azon a településen, ahol nem működik okmányiroda, a jegyzőnél kérelmezhető.

 

 

A lakcím bejelentése és nyilvántartása

 

A Magyar Köztársaság területén élő, e törvény hatálya alá tartozó polgár (Magyar Köztársaság területén élő magyar állampolgárok, a bevándorolt és letelepedett jogállású, valamint menekültként elismert személyek, a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvény hatálya alá tartozó személyek, amennyiben a szabad mozgás és három hónapot meghaladó tartózkodási jogukat a Magyar Köztársaság területén gyakorolják, a külföldön élő, illetőleg a Magyar Köztársaság területét a külföldi letelepedés szándékával elhagyó magyar állampolgárok akkor tartoznak a törvény hatálya alá, ha kérik adataiknak a nyilvántartásba való felvételét, illetőleg meglévő adataik kezelését) köteles kiköltözés vagy kiköltözés után három munkanapon belül lakóhelyének, illetve tartózkodási helyének címét a települési önkormányzat jegyzőjének nyilvántartásba vétel céljából bejelenteni.


A lakcímbejelentés ténye önmagában a lakás használatához fűződő, valamint egyéb vagyoni jogot nem keletkeztet és nem szüntet meg. A lakcímbejelentés ingyenes.

 

A lakcímkártyán szereplő lakcímek:

  • lakóhely – állandó lakcím
  • tartózkodási hely – ideiglenes lakcím

Tartózkodási helyet annak bejelentésétől számított öt éven belül a tartózkodási hely szerinti illetékes jegyzőnél ismét be kell jelenteni. Az ismételt bejelentés hiányában az érintett tartózkodási helye a törvény erejénél fogva megszűnik.

 

A lakcímbejelentés lakcímjelentő lapon történik. A lakcímjelentő lap ingyenesen beszerezhető a lakcímbejelentés helyszínén. Minden személy részére (gyermekeknek is) külön lakcímjelentő lapot kell kitölteni. A lakcím bejelentésekor a lakcímkártyát bevonjuk.

 

2009. június 28-tól lehetőség van arra, hogy a 14 alatti kiskorú törvényes képviselője neve és telefonszáma feltüntetést kérje a kiskorú hatósági igazolványán. A kérelmet külön adatlapon kell kérni. A név és telefonszám feltüntetésének kérése, törlése, módosítása esetében a hatósági igazolvány cseréje ingyenes. A kiskorú 18. életévének betöltése után maga kérheti a feltüntetett adatok törlését.

A lakcím bejelentéséhez a lakás tulajdonosának, haszonélvezőjének, vagy a lakás használatára egyéb jogcímen jogosultnak a hozzájárulása szükséges.

 

Ügyfélfogadás lakcímbejelentéshez:

Hétfő: 8.00 - 12.00

Szerda: 8.00 - 12.00, 12.30 - 17.30

Péntek: 8.00 - 11.00

 

Ügyfélfogadás helye:

2337 Délegyháza Árpád u. 8., 7-es számú szoba

 

Időpontfoglalás ügyintézésre:

24/542-155/7-es mellék

www.delegyhaza.hu

e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

A lakcímbejelentéshez a következők szükségesek:

  • kitöltött, aláírt lakcímjelentő lap (személyenként) kiskorú, nagykorú részére egyaránt
  • személyazonosító igazolvány, személyazonosításra alkalmas okmány
  • lakcímkártya, amennyiben a kérelmező már rendelkezik vele ( cserénél)
  • személyes adatok változása esetén névviselést igazoló okirat, doktori cím viselésére jogosító okirat
  • képviseleti jogosultságot igazoló okirat ( amennyiben nem saját ügyében jár el)
  • szállásadó saját kezű aláírása: amennyiben van az ingatlannak haszonélvezője ő a szállásadó, ennek hiányában a tulajdonos
  • a lakás tulajdonjogára vonatkozó okirat: tulajdoni lap, vagy használatbavételi engedély, vagy adásvételi szerződés
  • névváltozás esetén születési, házassági anyakönyvi kivonat

 

Lakcímkártya kiadása:

  • lakcímváltozás esetén: az igazolványt cseréljük
  • személyazonosító igazolvány cseréjének esetében, ha a polgár még nem rendelkezik lakcímkártyával, az első lakcímkártya az ügyintézés során ingyenesen elkészül
  • újszülöttek esetében az anyakönyvvezető az anyakönyvi kivonattal együtt adja ki az első lakcímkártyát

 

Fizetendő illetékek

 

Illetékmentes:

Ha személyazonosító igazolvány kiadása, vagy lakcímváltozás, illetve –a 14. életévét be nem töltött kiskorú esetén - törvényes képviselő kérelmére feltüntethető adatváltozás esetén

 

Az illeték megfizetése:

Készpénz-átutalási megbízással ( csekkel) a helyszínen. A csekk beszerezhető ( Magyar Államkincstár Eljárási Illeték Bevételi Számla) bármely postahivatalban, vagy

 

 

Házszámváltozással kapcsolatos teendők ellátása 

 

 Szükséges iratok:

  • az ingatlanban lakó valamennyi személyi igazolványa, valamint lakcímkártyája

 

 

Lakó- és tartózkodási hely érvénytelenítése vagy fiktívvé nyilvánítása 

 

Szükséges iratok:

  • kérelem (két tanú aláírásával és adataival)
  • 2.200,- Ft-os illetékbélyeg
  • tulajdonjog igazolása (adás-vételi szerződés)

 

 

<- Vissza

SJ Sticky Any Module

Széchenyi Terv Plusz logó

Keresés

Bejelentkezés

A regisztrációval Ön elfogadja a regisztrált felhasználókra vonatkozó szabályokat, melyet a Fórum oldal, Szabályzat fülre klikkelve olvashat el.

Közadattár

ISO 14001

Környezetvédelem

Délegyháza környezetvédelmi programja

Copyright © 2013. All Rights Reserved.